Tegningene og situasjonskartene ble klare i helgen, og nabovarsler ble sendt ut 11. mai. Det er sendt 56 nabovarsler, 2 til kommunen og resten til beboere i huseierforeningen.
Det har tatt lang tid å få klart tegninger, og særlig situasjonskartene med plasseringer av de ulike rekkene. Det er mange hensyn å ta og ting å tenke på. Vi har også tatt med innspillene vi fikk på generalforsamlingen for å finne beste mulige løsning på områdene vi har tilgjengelig. Vi har fått tegnet inn en HC parkering i Stian Kristensevei vest og planlegger også å få plass til en HC – parkering i Skytten øst.
Det er i dag ca 7,5 meter mellom garasjerekkene der de har innkjøring mot hverandre. Dette økes til 8 meter. I tillegg blir portene bredere slik at inn og utkjøring skal bli enklere for alle.
Takhøyden økes noe fra dagens høyde på ca 2,7 meter fordi portene er høyere, men vi har fått dem maksimalt senket slik at høyden på de nye byggene blir 3 meter på det høyeste.
Hvert garasjerom blir brutto 3,1m x 6,2m. Dette er målt fra midt på skillevegg, og inkluderer ringmuren i bakveggen. Netto blir rommene derfor ca 3m x 6m
Situasjonskart med plassering av garasjene:


Nye mulige p-plasser er tegnet inn. Eksisterende p-plasser bevares der det er mulig.
Garasjene ser slik ut:
Snitt

Rekke

I Stian Kristensens vei blir det to bygg rygg mot rygg. Dagens som er over tilfluktsrommet og et nytt i SKV vest.

Det er 14 dagers svarfrist på nabovarselet, så sendes søknad til kommunen. Vi har bedt kommunen om nabosamtykke for bygging nærmere grensen enn de regulerte 4 meterne. Hvis dette godkjennes kan vi slippe å søke dispensasjonssøknad som har 12 ukers behandlingsfrist, men kan søke med ordinær byggesøknad som har 3 ukers behandlingsfrist. Hvis vi kan søke ordinært og fristen holdes kan vi starte opp i slutten av juni.


